Helyesbítő vagy sztornó számlát állítsak ki?
Helyesbítő vagy sztornó számlát állítsak ki? Sokszor kapjuk meg ezt a kérdést, ezért úgy gondoltam ideje most ezt körbejárni.
Helyesbítő számla készítésével nem készül új számla, ami azt jelenti, hogy az eredeti ÉS a helyesbítő számla együttesen érvényes, együtt írják le a gazdasági eseményt.
Mikor elegendő a helyesbítő számla?
- rossz a teljesítés dátuma;
- rosszul került fel a számlára a vevő neve vagy címe;
- lehagytunk egy tételt vagy szolgáltatást a számláról;
- nem került rá a számlára egy fontos megjegyzés;
- elírtuk a megjegyzést;
- rosszul tüntettük fel a fizetési módot;
- a kiszámlázott tételek adatait rosszul adtuk meg
Mikor nem használható a helyesbítő számla?
- ha a vevő adataiban vétettünk hibát (ebben az esetben a sztornó számlát kell alkalmazni);
- ha a saját adatokban vétettünk hibát, azaz a számlakibocsátó adatai tévesek (szintén sztornózni kell a számlát);
- ha rossz pénznem került a számlára (szintén a sztornózást kell választani);
- ha a számla jellege nem jól lett megadva (pl. e-számla a papír alapú helyett).